Symbolika oraz znaczenie koloru brązowego
Brązowy to kolor Ziemi, wszechobecny w przestrzeni. I wbrew pozorom stosunkowo trudno otrzymać wymagany odcień koloru brązowego. Teoretycznie powstaje on bardzo łatwo i na kilka sposobów: łączy się czerwony z zielonym, albo pomarańczowy z niebieskim, albo żółty z fioletowym. Jednak wystarczy jedna kropla za dużo któregoś ze składników, by kolor brązowy zamienił się w coś burego i nieapetycznego. Dlatego pracując nad otrzymaniem wymarzonej barwy należy postępować bardzo ostrożnie i mieszać kolory powoli, oczekując na efekt ostateczny.
Jako podstawowa barwa ziemi, kolor brązowy kojarzony jest ze stabilizacją, pragmatyzmem i stałością. Osoby preferujące go, postrzegane są jako praktyczne, wewnętrznie uporządkowane i pomocne. Porównywane są do skały, która chroni, broni i przywraca naturalny porządek. Podkreśla się ich uczciwość i niestety brak poczucia humoru. Jednocześnie kolor brązowy opisuje się jako ciemny odcień barwy pomarańczowej, która wnosi zupełnie inne konotacje. Ich bliskość w skali kolorów wskazuje raczej na obecność gdzieś pod zewnętrzną warstwą niespożytej energii gotowej do erupcji w każdym momencie dnia. Ochronny walor tej barwy koncentruje się jednak wokół praktycznych cech brązowego, łatwości łączenia z innymi kolorami, jego pozorną neutralnością.
Apetyczny kolor brązowy
Kolor brązowy uwielbiany jest przez marketing sprzedażowy. Właściwie dobrany odcień opakowania produktu, bliski barwom gorzkiej czy mlecznej czekolady przywołuje niezwykle apetyczne skojarzenia. W tym wypadku kolor brązowy kojarzy się z sytością, różnorodnością smaków, aromatem, który pozostaje w nas bardzo długo a wspomnienie posiłku przywołuje najmilsze chwile.
Charakterystyczna barwa wykorzystywana jest w opakowaniach kawy, herbaty, czekolady, ale też pieczywa. Kolor brązowy wyróżnia na półkach słodycze i ciastka. Odcień ten wykorzystują najsilniejsze marki operujące na rynku słodkich produktów spożywczych. Brąz jest równie chętnie wykorzystywany przez producentów alkoholi. I tu nie tylko odwołuje się do naturalnych kolorów produktów alkoholowych, ale kieruje uwagę konsumentów na tradycję i historię. Długa historia fotografii i jej etap sepii to podręczny wzornik sięgania to tradycji konsumpcji.
My dziś w pracowni kulinarnej przygotowaliśmy bitki w sosie grzybowym z kaszą gryczaną i surówką z kapusty. Pozostałe pracownie przygotowały wierszyki, obrazki i piosenki. Było miło, śmiesznie i smacznie.