wycieczka nad morze

24.06.2022 wspólnie z uczestnikami z ŚDS w Marcinkowie wyjechaliśmy na długo wyczekiwaną wycieczkę  nad morze. Spakowani i „wyposażeni” w doskonały nastrój wyruszyliśmy w podróż po kolejną dawkę przygód i wiedzy. W autokarze wybrzmiewała wesoła muzyka, a my…jak to zwykle bywa podczas wycieczki- rozpakowaliśmy swoje kanapki, cofając się myślami do chwil z dzieciństwa z czasów szkoły podstawowej.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie  Muzeum Stutthof w Sztutowie – Niemiecki Nazistowski Obóz Koncentracyjny i Zagłady. Historia tego miejsca, którą przybliżył nam przewodnik poruszyła wszystkich uczestników. Po zwiedzeniu obozu i krematorium ogarnął nas smutek i refleksja. Część uczestników nie kryła wzruszenia dając upust emocjom. Łzy same cisnęły się do oczu, kiedy zagłębialiśmy się w losy jeńców.

Kolejnym punktem wycieczki był obiad w jednej z nadmorskich restauracji o wdzięcznej nazwie „Łajba”, która ugościła nas „iście po królewsku”. Kiedy wszyscy najedli się do syta i kupili pamiątki, udaliśmy się na plażę. Gorący piach, turyści nad wodą, bawiące się dzieci wprowadziły nas w wakacyjny „reset”. Korzystając ze słonecznej pogody jaka dopisywała nam przez cały dzień, wylegiwaliśmy się w słońcu i zbieraliśmy muszelki nad brzegiem morza.

Czas przyjemności upłynął bardzo szybko, zabraliśmy więc rzeczy i udaliśmy się w drogę powrotną. Uczestnicy mimo odczuwalnego zmęczenia byli bardzo zadowoleni z wycieczki. Już nie mogą się doczekać kolejnego wyjazdu, podczas którego zażyją nie tylko kąpieli słonecznych, ale także wodnych.